Min hantverksblogg

Min hantverksblogg

onsdag 9 februari 2011

Waldorfdockor,raggisar och spishanddukar

Jag fick en förfrågan om jag ville göra färdigt en påbörjad Waldorfdocka som legat bortglömd i sådär trettio år,skulle  ha sytts till dottern nu blir det istället dotterns lilla flicka som får den,det fanns gott om material så det blev en liten docka också,kläder vill mormorn se själv men jag tyckte att dom inte kunde va precis nakna så jag sydde ett par underbxor.



Raggsockar stickade i klubbgarn,garnet randar sig själv därför blir inte båda exakt lika.

Detta garn mönstrar och randar sig också själv!

Blågrå spishandduk med får.

Grå spishandduk med vilda djur.

Blågrå spishandduk med frukter och en applikation med katter.

Grön spishandduk med grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar